ענף הפרסום בעולם כולו עובר שינויים דרמטיים ומתמודד עם תופעות שמחייבות אותו להתאים עצמו למהפכות צרכניות וטכנולוגיות. המתחוללות בקצב מסחרר מדי יום.
האינטרנט והסלולאר משנים את ההתייחסות והביקושים למדיה הקלאסית,ובכלל לכל הפרסום המסורתי. בראיית העתידנות שני אמצעים אלו יעמיק ויגוונו את מקומם בחיינו יותר ויותר.
עוצמתו הגוברת של הצרכן בצד התמרדותם הגוברת של רבים (בעיקר פלחי הצעירים) וספקנותם ואף עוינותם ביחס לענקי המותגים מציבה אתגרים משמעותיים בפני המפרסמים (החברות) והפרסומאים.
אציג כאן את האני מאאמין המקצועי שלי ביחס למגמות "העתידנות הפרסומית"
1.יותר פרסום בנקודות הקניה היוצרות מניע קניה מהרגע להרגע בחווית קניה ספונטנית ובקניית דחף פרסום מהסוג הזה ינגוס בקמפיינים התדמיתיים על חשבון השקעה פרסומית גוברת בקידום מכירות.
2.הגברת הפילוח באינטרנט. שימוש פרטני בתתי-תתי ועוד כמה דרגות פרטניות של תתי פלחים שהפרסום יגיע לעיתים לרזולוציות של בודדים. העתידנות מייחסת חשיבות רבה לפלח לפלחי משנה את קהלי היעד שאליהם פונה המשווק והמפרסם, ולא להסתפק בהגדרות הקלאסיות של הפילוח המסורתי.
3.נהיה עדים כחלק מהעתידנות להגברת סינרגיה פרסומית בין עולם השיווק וירטואלי:האינטרנטי והסלולארי ,לבין העולם הריאלי של נקודות המכירה ששם אפשר לראות ולגעת במוצרים.הקונספט הפרסומי .
אופי הקשר בין העולם הריאלי והוירטואלי יהיה הרבה יותר של מדיה משלימה מאשר מדיה מתחרה.
4.עתידנות במיטבה: צמצום שלבי הפרסום מחשיפה לקניה באמצעות שיטת Tryvertising שבנויה על התנסות הצרכן במוצרים שאותם הוא מקבל חינם או במחיר סמלי.לאחר שהוא מתנסה במוצר (דוגמיות,מוצר מוקטן /חלקי) הוא מחליט לרכוש את המוצר בו התנסה..כבר כיום ישנן חברות שמתמחות בשיטת "נסה וקנה" שמדלגת על קמפיין הפרסום.זוהי עתידנות במיטבה עבור החברות היצרניות והמשווקות.
5.השקעה גדלה בצרכנים שישווקו למכריהם בעולם האמיתי או ברשתות החברתיות את המוצרים והשירותים.וגם כאן תוך כדי הורדה ניכרת בעלויות הפרסום ובקצאה של חלק מעלויות אלה לתמרוץ שגרירי הפרסום שיהפכו בפועל לשגרירי מכירות.יותר ויותר חברות יכשירו באופן יזום לקוחות נבחרים להוות שגרירי פרסום ומכירות"
6.הסמארטפונים יהפכו עוד יותר לפלטפורמות שיווקיות-פרסומיות .מכשירים אלו
עוברים כבר כיום בקצב מהיר מאמצעים של טלפוניה תקשורתית למדיה מפרסמת ומוכרת.
7.פרסום יהיה שזור עוד יותר בתכנים של עולם התרבות והבידור:יועברו מסרים תת הכרתיים שהאימפקט שלהם גבוה מהמסרים הישירים. זה יקרה בסרטים,במופעים,בסדרות טלוויזיה,בספרים דיגיטליים ואפילו בפעילויות לימודיות והדרכתיות של מוסדות לימוד (לילדים ולמבוגרים-כחלק מעולם ההדנאה (הדרכה+הנאה) העתידנית:EDUTAINMENT . כחלק מעולם שהופך ליותר מטושטש ופחות מוגדר-יהיה גם כאן קשה להבחין בין המהות והפרסום.
PhD, מרצה, מנחה סדנאות ייחודיות המשלבות הצגת מוטיבים מקצועיים בתחום החדשנות העסקית והארגונית. כותב ספרים המציגים אמירות, מכתמים, עצות ומעשיות על גישות של הצלחה, שינוי ותקשורת בינאישית מנצחת. ד"ר חיים מלמד בעלים של חברת שווקים מלמד יועצים ויזמים בע"מ, הנותנת יעוץ בנושא חדשנות,יצירתיות ואסטרטגיות עסקיות.